Pohotovosť v Bratislave počas víkendov - 02 5464 7417. Presný čas si dohodnete priamo s lekárom.

Pridajte sa k tímu lekárov v Schill Dental Clinic

7 minút čítania Zverejnené 16. 9. 2023

Rozhovor s MUDr. Alexanderem Schillom o tom, čo obnáša úspešný biznis plán v stomatológii.

 

Dental rádio StomaTeam prináša rozhovor so zubným lekárom, ktorý vybudoval a prevádzkuje štyri dentálne kliniky – tri na Slovensku a jednu v Českej republike. Dozviete sa v ňom napríklad to, ako dlho trvá rozjazd stomatologickej praxe, čo všetko je pri zriaďovaní novej kliniky dôležité a možno vás rozhovor zaujme natoľko, že sa budete chcieť stať súčasťou tímu Schill Dental Clinic aj vy.

Pán doktor, spoločnosť Schill Dental Clinic vediete už od roku 2002 a celkom ste vybudovali štyri dentálne centrá v Prahe, Bratislave, Košiciach a Žiline. Aké boli začiatky?

Začiatky boli skromné. Po skončení štúdia v roku 1996 som začal pracovať v ordinácii svojej mamy na poliklinike v Bratislave. Žiaľ, v roku 1999 zomrela a mne to všetko padlo na hlavu a odvtedy to „ťahám“. Cesta bola v skratke jednoduchá – pracovali sme, pribúdali pacienti, nestíhal som, pribral som ďalšiu kolegyňu… pracovali sme, nestíhali sme, pribúdali pacienti, otvorili sme menšiu ambulanciu v Bratislave, trvalo asi dva roky, kým sa všetko rozbehlo, a opäť sme pracovali, nestíhali, otvoril som ďalšiu ambulanciu v Bratislave, kde sme v roku 2009 inštalovali 9. kreslo a postupne sme pokračovali v rozširovaní. V roku 2012 som dostal ponuku kúpiť kliniku v Prahe, mal som záujem a výzvu som prijal. Od roku 2013 teda pôsobím v Prahe, pretože chvíľu trvalo, kým sme si ju dali k obrazu svojmu. A opäť sme pracovali, nestíhali, potrebovali sme viac kresiel, tak sme sa presťahovali na Pankrác, kde máme momentálne 14 kresiel a opäť pracujeme, nestíhame a hľadáme kolegov.

Vaše dentálne kliniky fungujú na základe istej filozofie, priblížili by ste ju poslucháčom?

Na to, aby ste mali na klinike príjemnú atmosféru, potrebujete, aby samotné priestory pôsobili určitým dojmom. T. j. pacient má prísť na recepciu, do čakárne, kde budú príjemní ľudia, je veľmi vhodné, ak recepcia alebo čakáreň nepôsobí ako zdravotnícke zariadenie, ale domácky a prívetivo. Architektúra týchto priestorov musí byť taká, aby neevokovala niečo nepríjemné.

Podieľate sa osobne na dizajne kliník?

Áno, doteraz sme však hovorili o pozadí. Pokiaľ ide o ordinácie, musia byť predovšetkým funkčné, vrátane umiestnenia nábytku. Pokiaľ ide o stres, ten dizajn ordinácie nezlepšuje. Práve tu sa my, lekári, musíme snažiť, aby bol zážitok z ošetrenia čo najlepší. Pacienti k nám neprichádzajú, aby sme pre nich urobili niečo príjemné, ale aby sme odstránili niečo nepríjemné.

Bol rozdiel zriadiť kliniku na Slovensku a v ČR? Bol rozjazd ľahký? Ako dlho trvalo, kým bol dostatok pacientov?

Neboli tam žiadne veľké rozdiely. Trvá približne tri roky, kým sa všetko rozbehne tak, aby to dávalo ekonomický zmysel. Nie je rozdiel medzi pacientmi na Slovensku a v Česku, ale v tom zmysle, či sú z oblasti, kde je zubárov dosť, alebo kde je ich menej. V Prahe alebo Bratislave majú ľudia spravidla zuby v lepšom stave ako v mestách, kde je lekárov málo, pretože či sa nám to páči alebo nie, lekári sú vzdelaní ľudia, ktorí majú tendenciu odchádzať do väčších miest, kde majú lepšie možnosti na život. Takže vo väčších mestách majú pacienti väčší výber, pokiaľ ide o kvalitu starostlivosti, a ak majú problém, môžu ho veľmi rýchlo a veľmi dobre vyriešiť.

Odkiaľ sú vaši pacienti? Dochádzajú do Prahy aj zďaleka?

Je to tak pol na pol – polovica z nich je z Prahy a polovica z mimo pražských miest (z Liberca, Ostravy, Plzne, Karlových Varov). Máme aj zahraničných klientov, ale nie sú to takzvaní zubní turisti, sú to pacienti, ktorí tu žijú a pracujú, takže k nám chodia pravidelne.

Na kliniku v Prahe aktuálne zháňate posily do tímu. Aké pracovné pozície sú na klinike Schill Dental Clinic v Prahe teraz voľné a čo môžu potenciálni noví zamestnanci od práce čakať?

Hľadáme zubných lekárov, ideálne s určitými skúsenosťami. Tých, ktorí majú záujem pracovať v príjemnom prostredí, s výbornou asistenciou, s dobrým technickým zázemím (používame mikroskopy, lupy atď.). Každý lekár u nás ošetrí svojho pacienta od A po Z, v prípade potreby ho môže odporučiť nášmu špecialistovi na implantológiu, ortodonciu. Mimochodom, hľadáme aj ortodontistu, ak by sa taký našiel, keďže ortodontista je veľmi vzácny exemplár… budeme radi aj za pomoc na čiastočný úväzok.

V tejto chvíli by sme mohli prijať dvoch až troch nových skúsených zubárov. Absolventov by sme mohli prijať až na budúci rok, pretože máme program odbornej prípravy absolventov, ktorý trvá šesť mesiacov. Tento program sa nazýva Schill Academy. Mladí lekári po škole sú teoreticky kvalifikovaní na samostatnú prácu, ale nemajú dostatok skúseností, aby sa hneď od začiatku stali plnohodnotnými členmi tímu. Preto im ponúkame tento program, ktorý spočíva v tom, že lekár prvý mesiac asistuje alebo len sleduje pri práci skúsenejšieho lekára, ktorý vysvetľuje a predvádza každý krok. Po mesiaci dostane vlastnú ordináciu, v ktorej ošetruje pacientov, ktorí nič neplatia, a jeho nadriadený ho rovnako ako na vysokej škole kontroluje a komentuje každý krok. Máme písomný katalóg postupov, ktoré musia urobiť, aby získali prax, takže sa ich naučia, sú upozornení na chyby a zvládajú ich požadovaným tempom. Učíme ich aj také veci, ako je používanie mikroskopu, lupy, CAD/CAM systémov – aby vedeli pretvarovať, naskenovať a navrhnúť korunku/onlay/inlay, aby ju vedeli opracovať, nasadiť, umiestniť, artikulovať atď. musíme ich naučiť robiť odtlačky na implantáty, čo sú veci, na ktoré počas štúdia nemali možnosť siahnuť. Teraz k nám prichádzajú dvaja absolventi, takže nemáme možnosť prijať ďalších, ale na budúci rok budeme mať túto možnosť opäť.

Keď k vám nastúpi skúsený zubný lekár, bude mať aj nejakú možnosť ďalšieho vzdelávania?

Nielenže som naklonený ďalšiemu vzdelávaniu, ale priamo k nemu povzbudzujem aj svojich kolegov. Máme to nastavené tak, že lekári si školenia vyberajú, prípadne im nejaké odporúčam, a ak ide o relevantné školenie, majú ho zaplatené (školenie, cestovné, ubytovanie atď.).

Cestujete neustále medzi Českou republikou a Slovenskom – ako to stíhate?

Je to komplikované, ale už som si to nastavil tak, že každé dva týždne som dva dni v Prahe, jeden deň v Žiline a zvyšok v Bratislave, do Košíc nechodím, lebo tam mám veľmi spoľahlivého kolegu, ktorý dokáže kliniku viesť.

Máte vôbec nejaký voľný čas?

Čo je to? 😊 Nemám ho veľa, ale práve preto si hľadám nových kolegov, aby som nemusel robiť všetku prácu a mal čas pre seba. Mám štyri deti, dve z nich sú už dospelé a študujú zubné lekárstvo, takže dúfam, že ich čoskoro budem mať vo svojich ordináciách.

Aké máte vízie do budúcnosti alebo už je toto maximum, čo sa dá stíhať?

Dúfam, že keď prídu moje deti, budeme môcť robiť viac. Bolo by to pekné, ale život ukáže, a ak nás pacienti budú chcieť, rozšírime sa, a ak nás nebudú vyhľadávať, budeme sa snažiť, aby nás vyhľadávali.

Budete sa pohovorov zúčastňovať vy osobne?

Zvyčajne sa zúčastňujem, a ak nemôžem prísť osobne, tak aspoň online.

Čo je pre vás rozhodujúci faktor pre prijatie nového zubného lekára?

Rozhodujúcim faktorom je byť osobnosťou, ktorá sa dokáže osobne zaradiť a pracovať v tíme, ktorá dokáže pochopiť kontext. Všetko odborné môžeme naučiť, ak je človek ochotný učiť sa a pracovať v tíme, nie je problém. Ponúkame školenia, príjemné prostredie, profesionálny rozvoj, kariérny rast a v neposlednom rade peniaze.

Aká je záverečná výzva, ktorá by mohla nalákať uchádzačov o prácu na vašej klinike?

Príďte sa pozrieť a presvedčiť. Okolie je krásne, vybavenie je špičkové a nájdete tu všetko, čo sa týka technického vybavenia. Ak ste ochotní pracovať, hladní naozaj nebudete!

Celý rozhovor si môžete vypočuť nižšie.

Ďalšie podobné články

CEREC

Estetická rekonštrukciaZlomený zub

Zlomený zub

Zlomený zub vieme opraviť na počkanie Napriek tomu, že zlomený zub objektívne nepredstavuje úplnú katastrofu, subjektívne to môže byť veľmi náročné. Ak sa totiž zlomí predný zub, miešať sa v nás začnú pocity smútku, že už nebudeme vyzerať ako predtým, strachu, či sa…

Prečítajte si článok

Pacientka so zubárom

Moderné technológieVšetko pod jednou strechou

Návšteva zubára nemusí byť “horor”. Riešení je viac. Dá sa aj v celkovej anestézii.

Ľudia často hľadajú odpovede na otázky, ktoré sa týkajú ich zdravia a blaha. Jednou z týchto otázok je, aké alternatívy bolestivých ošetrení sú v súčasnosti na dosah. Táto téma sa týka nás všetkých, pretože nikto z nás nie je imúnny napríklad voči problémom so…

Prečítajte si článok

Sledujte svojich zubárov na Instagrame

schilldentalclinic

Dentálna hygienička s pacientkou pri dentálnej hygiene.
Primár Alexander Schill
Zubná korunka